مقالات

تلویزیون شهری با بیلبورد تبلیغاتی چه تفاوتی دارد؟

تلویزیون شهری با بیلبورد تبلیغاتی

تلویزیون شهری با بیلبورد تبلیغاتی چه تفاوتی دارد؟ آیا می‌ دانید مزیت‌ های تلویزیون شهری در مقایسه با بیلبورد چیست؟ تلویزیون‌ های شهری می توانند پیام‌ های تبلیغاتی مختلف را به صورت تصاویر متعدد و متحرک و هم چنین انواع ویدیوها را ارائه دهند، اما امکان چنین استفاده‌ ای از بیلبوردهای تبلیغاتی وجود ندارد و تنها می‌ توان بر روی این بیلبوردها تصاویر از پیش چاپ و ثابت شده را تبلیغ کرد. در واقع تلویزیون شهری و بیلبورد را می‌ توان دو وسیله کاملاً متفاوت در راستای تبلیغات هدفمند دانست که البته تفاوت‌ هایی با یکدیگر دارند. در این مقاله به مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد تبلیغاتی می‌ پردازیم.

مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد تبلیغاتی

گفتیم که تلویزیون شهری و بیلبورد در واقع دو وسیله کاملاً جداگانه با تفاوت‌ های قابل توجه، جهت تبلیغات مختلف هستند، اگر بین این دو وسیله یک مقایسه کلی انجام دهیم، تفاوت آن ها به صورت موارد زیر نمایان می‌ شود:

ایجاد فضای صمیمی در بیلبوردها

از دیدگاه پذیرش عمومی می‌ توان گفت که بیلبوردها فضای بسیار صمیمی‌ تر و بهتری نسبت به تلویزیون شهری برای کلیه مخاطبان به وجود می‌ آورند، به همین دلیل است که معمولا بسیاری از تبلیغاتی که در داخل تلویزیون شهری دیده می‌ شود با کسب و کارهای رسمی و خدمات آنها ارتباط دارد. برای همین گاهی اوقات صاحبان بسیاری از مشاغل اجاره تلویزیون شهری را دقیقاً با چنین هدفی انجام می دهند.

 

تلویزیون شهری با بیلبورد تبلیغاتی

تلویزیون شهری با بیلبورد تبلیغاتی

سرعت انتقال پیام

سرعت انتقال پیام یا هر گونه اهداف تبلیغاتی دیگر در بیلبوردها بیش تر است، به این معنا که مخاطب در مدت زمان کوتاهی متوجه اهداف تبلیغاتی می‌ شود، این موضوع در حالی است که جهت دیدن تبلیغات از تلویزیون شهری نیاز به تأمل و مکث بیش تری دارد.

مکان‌ های مورد استفاده

امکان نصب و استفاده از بیلبورد در مکان‌ های درون شهری و برون شهری با تراکم مناسب و در تعداد بالا وجود دارد، اما تلویزیون‌ های شهری به طور معمول در برخی از مکان‌ های پرطردد از جمله چهارراه‌ ها نصب و استفاده می‌ شود.

قابلیت‌ های متفاوت

تلویزیون شهری این امکان را به وجود می‌ آورد که بتوانید پیام‌ های تبلیغاتی مختلف را به صورت تصاویر محرک و متعدد و انواع ویدیو وال انتقال دهید، اما بیلبورد تبلیغاتی تنها جهت تصاویر چاپ شده و ثابت قابل استفاده می‌ باشد.

امکان ایجاد خلاقیت بر روی بیلبورد

تفاوت دیگری که بین بیلبورد و تلویزیون شهری وجود دارد، این است که شما می‌ توانید با خلاقیت و ابتکار عمل طرح‌ های تبلیغاتی مختلف را بر روی بیلبورد اجرا کنید، اما در عوض امکان پخش بسیاری از تصاویر به صورت سه بعدی و جذابیت‌ های خیره کننده در تلویزیون شهری بیش تر از بیلبورد می‌ باشد.

تفاوت در مدت زمان استفاده

امکان استفاده کردن از تبلیغات مختلفی که به واسطه بیلبورد انجام می‌ شود، از لحاظ زمانی بیشتر از انواع تلویزیون‌ های شهری می‌ باشد، به طوری که مخاطب می‌ تواند به دفعات مختلف تبلیغ مورد نظر را در بیلبورد تبلیغاتی ببیند، خصوصیتی که در تلویزیون شهری وجود ندارد.

اجرای آسان‌ تر

در بیشتر مواقع رزرو و اجرا کردن تبلیغات با استفاده از بیلبورد راحت‌ تر از اجاره تلویزیون شهری می‌ باشد، با وجودی که این موضوع قطعی نیست، اما تجربه ثابت کرده است که بیشتر مشاغل دسترسی آسان‌ تر و راحت‌ تری به بیلبوردهای تبلیغاتی دارند.

استفاده از تلویزیون برای موارد خاص

به طور معمول تلویزیون شهری به صورت حرفه‌ای در ساختمان‌ های لوکس و برج‌ ها نصب و اجرا می‌ شود، به همین دلیل در چنین مکان‌ هایی جلب توجه کرده و بازخورد بیش تر و بهتری خواهد داشت، بنابراین از این وسیله جهت تبلیغ کردن برندهای خاص و لوکس در چنین مکان‌ هایی استفاده می‌ کنند. ویژگی خوبی که معمولاً در بیلبورد تبلیغاتی وجود ندارد و در واقع می‌ توان گفت که نحوه استفاده از بیلبورد محدودتر است. عموماً نیز خرید تلویزیون شهری برای چنین مکان‌ هایی انجام می‌ شود.

تلویزیون شهری با بیلبورد تبلیغاتی

تلویزیون شهری با بیلبورد تبلیغاتی

امکان پخش انیمیشن

برای تلویزیون شهری امکان پخش تصاویر متحرک و انیمیشن وجود دارد که معمولاً جهت جلب توجه گروه‌ های سنی پایین‌ تر و کودکان مناسب‌ تر می‌ باشد، بنابراین اگر محصولات برند یا خدمات شما ویژه کودکان و نوجوانان می‌ باشد، بهتر است که از تلویزیون شهری استفاده کنید که بتوانید نتایج بهتری از تبلیغات برند خود به دست بیاورید.

امکان پیگیری مشکلات

اگر در روند تبلیغات هر گونه مشکل یا آسیبی به شیوه تبلیغاتی شما وارد شود امکان پیگیری کردن آن در تلویزیون‌ های شهری بیشتر از بیلبوردها می‌ باشد. در مجموع می‌ توان گفت که اگر مقایسه جامع بین دو شیوه تبلیغاتی بیلبورد و تلویزیون شهری داشته باشیم، باید گفت که هر دو وسیله نقاط اشتراک زیادی با یکدیگر دارند که می‌ توان به طرز صحیحی جهت تبلیغات مختلف از آنها استفاده کرد و هر کدام جهت استفاده در محیط خاصی مناسب‌ تر هستند.

به بیانی نمی‌ توان به طور قطعی گفت کدام شیوه تبلیغاتی نسبت به شیوه دیگر بهتر است و این محیط تبلیغات، موارد تبلیغاتی و شیوه تبلیغاتی ما است که تعیین می‌ کند از بیلبورد تبلیغاتی استفاده کنیم یا از تلویزیون شهری. اما پیشنهاد می‌ شود برای تبلیغات کسب و کارهای خرد بیلبورد تبلیغاتی را انتخاب کنید، که هزینه‌ های نصب و اجرای آن بسیار کم تر از هزینه اجاره تلویزیون شهری می‌ باشد. با این شیوه نیازمند پرداخت هزینه‌ های مازاد جهت خرید یا اجاره تلویزیون شهری نخواهید بود.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله به مقایسه بیلبورد تبلیغاتی و تلویزیون شهری پرداختیم. در واقع با قطعیت می‌ توان گفت که تلویزیون شهری و بیلبورد تبلیغاتی دو وسیله کاملاً مجزا با ویژگی‌ ها و خصوصیات جداگانه هستند که جهت تبلیغات و نمایش در داخل شهرها و حتی به صورت برون شهری مورد استفاده قرار می‌ گیرند. چند نمونه از مهم ترین تفاوت‌ ها برای بیلبورد تبلیغاتی و تلویزیون شهری را مطرح کردیم. در مجموعه ای اس آی لایت بیش تر با تفاوت‌ ها و موارد استفاده بیلبورد تبلیغاتی و تلویزیون شهری آشنا شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *