مقالات

تاثیر تلویزیون شهری در تبلیغات شهری

تبلیغات شهری

تاثیر تلویزیون شهری در تبلیغات شهری چیست؟ این وسیله تبلیغاتی چه نقشی در روند تبلیغات مفید و موثر دارد؟ تاثیر تلویزیون‌ های شهری در روند تبلیغاتی به گونه‌ ای است که می‌ توان گفت در بیش تر مواقع بهترین و موثرترین شیوه در این زمینه است، چون این تلویزیون‌ ها معمولاً در ابعاد و اندازه‌ های بزرگی در مکان‌ های مختلف شهری نصب می‌ شوند و به راحتی می‌ توانند توجه رانندگان و رهگذران را به خود جلب کنند. به همین دلیل است که در بیش تر مواقع به عنوان موثرترین و بهترین روش تبلیغاتی نیز معرفی می‌ شود. در این مقاله تاثیر تلویزیون شهری در تبلیغات شهری را بررسی می‌ کنیم.

تاثیر تلویزیون شهری در تبلیغات شهری

عموماً خرید تلویزیون شهری برای بسیاری از مشاغل کلان و کسب و کارهای بزرگ از جمله معرفی برندهای لوکس و خاص انجام می‌ شود، چون استفاده از آن یک شیوه تبلیغاتی بسیار مفید و موثر است و به جرات می‌ توان در بیش تر مواقع آن را به عنوان بهترین راه تبلیغاتی در سطح شهرها دانست که امکان نصب و اجرای آن در مکان‌ های شلوغ و پر ترافیک، چهارراه‌ ها، خیابان‌ های اصلی، در مقابل فروشگاه‌ ها، بالای برج‌ ها و غیره وجود دارد.

تاثیر تبلیغات شهری

تبلیغات شهری

از تاثیرگذارترین موارد در خصوص استفاده از تلویزیون شهری گزینه‌ های زیر هستند:

امکان تبلیغات کاربردی و گسترده

چون تلویزیون شهری امکان تبلیغات کاربردی و گسترده را دارد، به همین دلیل تبلیغات با استفاده از آن تنها به یک مکان خاص محدود نمی‌ شود، بنابراین می‌ توان در سطح گسترده‌ ای محصول مورد نظر را به مخاطب معرفی کرد که البته بهتر است در این خصوص به شدت نور بالا، کیفیت تصاویر، وضوح تصویر، متن، ویدیو وال و غیره توجه داشته باشید. چون تمامی این موارد بر روی یک تبلیغ موثر و مفید تاثیرگذار هستند. البته مکان نصب کردن آن نیز مهم است و شما باید متناسب با نوع تبلیغ خود، مکانی را برای نصب و اجرای تلویزیون انتخاب کنید که بیش ترین تاثیر خودش را اعمال کند.

رونق بیش تر در کسب و کارها

شاید به جرات بتوانیم بگوییم اولین و مهم‌ ترین تاثیری که استفاده از تلویزیون شهری دارد، این است که می‌ تواند به کسب و کارهای مختلف رونق ببخشد. حال ممکن است بپرسید چگونه این امر اتفاق می‌ افتد؟ در واقع باید گفت که تلویزیون شهری از آن جهت می تواند کسب و کار را رونق ببخشد و مخاطبان را به خود جذب کند که استفاده از آن هیچ گونه هزینه‌ ای برای مخاطب ندارد، یعنی هم چنان که افراد در حال رانندگی و یا تردد در سطح شهر هستند، پیام‌ های تبلیغاتی را از این تلویزیون‌ ها می‌ بینند.

افزایش جذابیت بصری

در داخل تلویزیون‌ های شهری از امکانات مختلفی مانند ویدئو وال، انیمیشن‌ ها، تصاویر رنگی و غیره استفاده می‌ شود و این موضوع موجب خواهد شد که یک جذابیت بصری برای مخاطبان به وجود بیاید، به طوری که اگر در روند تبلیغات از ایده‌ ها و خلاقیت‌ های متفاوت نیز استفاده کنید، حتی ممکن است موجب توقف بیش تر مخاطب در برابر این تلویزیون‌ ها بشود.

تعامل و انگیزش

تاثیر دیگری که تلویزیون شهری بر روی مخاطب به وجود می‌ آورد و موجب می‌ شود اجاره تلویزیون شهری یا خرید تلویزیون شهری توسط بسیاری از برندها و مشاغل خاص انجام شود، این است که امکان تعامل بیش تر و بهتر با مخاطب را به وجود می‌ آورد، مانند امکان شرکت کردن در برخی از بازی‌ های تعاملی یا پاسخ گویی به بسیاری از نظرسنجی‌ ها. همین تعامل ارتباط بسیار عمیقی بین محتوا و مخاطب ایجاد خواهد کرد که در پی آن رونق کسب و کار و فروش بیش تر رقم می‌ خورد.

تاثیر تبلیعات شهری بر ذهن مخاطب

تبلیغات شهری

تاثیر مثبت بر رفتار و تصمیم گیری

تلویزیون‌ های شهری این توانایی را دارند که تاثیر مستقیم و قابل توجهی بر روی رفتار و تصمیم گیری مخاطبان داشته باشند، به طوری که اگر محتوای تبلیغاتی مانند ویدئو وال به شیوه‌ ای خلاقانه اجرا شود، حتی می‌ تواند رفتار مخاطب را از دیدن یک تبلیغ به سمت خرید و تبدیل آن ها به مشتری سوق دهد که در نهایت این تبلیغات آگاهی از برند مورد نظر و افزایش یافتن فروش را رقم می‌ زند.

تقویت کردن هویت برند

گاهی یک برند نوپا نیاز به دیده شدن دارد تا بتواند به یک برند خاص تبدیل شود. تلویزیون شهری در این مسیر می‌ تواند به صاحبان برند کمک کند تا بتواند با حضور موثر و قدرتمندی برند مورد نظر را در فضای شهری به نمایش بگذارد. در واقع خرید تلویزیون شهری یا حتی اجاره تلویزیون شهری راهی مناسب و تاثیرگذار جهت معرفی برندهای جدید و نوپا محسوب می‌ شود.

ایجاد تعاملی دوسویه

تاثیر مثبت دیگر در خصوص تلویزیون‌ های شهری این است که این تلویزیون‌ ها به دلیل استفاده از تکنولوژی‌ های تعاملی و هم چنین بهره‌ گیری از خدماتی مانند ویدئو وال می توانند تجربه‌ های مختلفی را به وجود بیاورند که این موضوع مانند زمانی که تلویزیون شهری می‌ تواند از اپلیکیشن‌ های مختلفی مانند موبایل یک تعامل مستقیم با کلیه مخاطبان ایجاد کند. این موضوع به خودی خود موجب جذب مخاطب و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار خواهد شد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله تاثیر استفاده از تلویزیون شهری در تبلیغات شهری را بررسی کردیم. امروزه تلویزیون‌ های شهری یکی از موثرترین و مفیدترین روش‌ ها جهت تبلیغات و معرفی کسب و کار یا برندهای مختلف محسوب می‌ شوند که می‌ توان گفت تاثیر آن ها در مقایسه با دیگر شیوه‌ های تبلیغاتی فراگیرتر و کاربردی‌ تر می‌ باشد، به طوری که در کوتاه مدت می‌ تواند به جذب مخاطبان بیش تر کمک بسزایی داشته باشد. ن

مونه‌ هایی از تاثیرات تلویزیون شهری در تبلیغات شهری را بررسی کردیم، در مجموعه ای اس آی لایت می‌ توانید با دیگر تاثیرات تلویزیون شهری بر روی تبلیغات شهری، نحوه استفاده صحیح از این تلویزیون‌ ها، قیمت تلویزیون شهری، نحوه خرید تلویزیون شهری و غیره بیش تر آشنا شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *