مقالات

آشنایی با کاربرد ویدئو وال برای مانیتورینگ

کاربرد ویدئو وال

کاربرد ویدئو وال برای مانیتورینگ چگونه است؟ چگونه می‌ توان برای مانیتورینگ و مراکز کنترل از ویدئو وال استفاده کرد؟ این ابزار تبلیغاتی چه مزیت‌ ها و کاربردهایی دارد؟ امروزه ابزارهای تبلیغاتی مختلفی از جمله ویدئو وال، تلویزیون شهری ایندور و اوتدور، بیلبورد تبلیغاتی و غیره توانسته اند انقلاب عظیم در حوزه تبلیغات به وجود بیاورند.

امکان استفاده از آن ها در کلیه مکان‌ های عمومی از جمله خیابان‌ ها، میادین، چهارراه‌ ها، بلوارها، هتل‌ ها، رستوران‌ ها و غیره وجود دارد و می‌ توان از آن ها علاوه بر تبلیغات جهت برندینگ، اطلاع رسانی، ایجاد سرگرمی، فرهنگ سازی و غیره استفاده کردو یکی از موارد کاربرد ویدئو وال نیز مانیتورینگ است که در این مقاله به بررسی آن می‌ پردازیم.

آشنایی با کاربرد ویدئو وال برای مانیتورینگ

گفتیم که ویدئو وال در مکان‌ های مختلف و کارهای متفاوتی قابلیت استفاده دارد که یکی از آن ها نیز مراکز کنترل و مانیتورینگ‌ ها می‌ باشد. از مهم ترین کاربردهای ویدئو وال برای مانیتورینگ نیز موارد زیر هستند:

کاربرد ویدئو وال

کاربرد ویدئو وال

  1. امکان کنترل کردن از راه دور

در گذشته اپراتورها ارتباط مستقیمی با مانیتورینگ و مراکز کنترل داشتند تا بتوانند محتواهای پخش شده از آن ها را کنترل و هدایت کنند. این موضوع با محدودیت‌ های بی‌ شماری مواجه بود، از جمله این که وجود اپراتور در مرکز کنترل الزامی بود، اما ویدئو وال‌ ها و تلویزیون‌ های شهری که در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی روز پا به عرصه وجود گذاشته‌ اند، این مشکل را به طور کامل برطرف کرده اند، به طوری که امکان کنترل کردن آنها از راه دور نیز وجود دارد که از جمله مهم‌ ترین کاربرد ویدئو وال‌ ها در مانیتورینگ‌ ها محسوب می‌ شوند.

به این ترتیب اپراتور مجبور نیست تمام مدت زمان خود را در مراکز کنترل و مانیتورینگ سپری کند و با فاصله‌ های دور نیز این امکان را دارد تا محتواها و تصاویر پخش شده از آن ها را کنترل کرده و حتی در صورت لزوم آن ها را تغییر دهد.

  1. ایجاد دید وسیع و گسترده

این که یک ویدئو وال در مانیتورینگ و مراکز کنترل بتواند دیدی وسیع و گسترده به وجود بیاورد، اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع یکی از مهم‌ ترین کاربرد ویدئو وال همین موضوع است چون یک ویدیو وال از تعداد زیادی صفحات مکعبی تشکیل شده است که در کنار یک دیگر قرار گرفته‌ اند و تصاویر و محتواهای پخش شده از آن ها می‌ تواند به صورت مجزا و یا تصاویری واحد باشد که یک منطقه وسیع و گسترده را تحت پوشش خود قرار می‌ دهد و به راحتی می‌ توان منطقه مورد نظر را مورد بررسی قرار داد.

این ویژگی در واقع یک ویژگی شاخص و مهم در خصوص استفاده ویدئو وال برای مانیتورینگ محسوب می‌ شود، به طوری که در حال حاضر چنین امکانی را فراهم کرده است با استفاده از یک مانیتورینگ سطح وسیعی در کنترل اپراتور باشد که این موضوع در مراکزی مانند مراکز امنیتی و نظامی اهمیت ویژه پیدا می‌ کند.

کاربرد ویدئو وال

کاربرد ویدئو وال

  1. پیاده سازی تکنولوژی در مانیتورینگ

ویدیو وال های جدید به تکنولوژی‌ های مختلفی از جمله تکنولوژی و فناوری Saving smart Energy  مجهز شده‌ اند که یک ویژگی مثبت برای چنین ابزارهای تبلیغاتی محسوب می‌ شود و اپراتور می‌ تواند در کنار استفاده موثر و مفید از ویدئو وال در مصرف برق صرفه‌ جویی کند، چون پیش تر بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی مصرف برق بالایی داشتند که علاوه بر اتلاف انرژی از لحاظ اقتصادی نیز برای اپراتور مقرون به صرفه نبود و موجب می‌ شد افرادی که از این ابزار استفاده می‌ کنند هزینه‌ های بالایی را متحمل شوند، اما یک ویدئو وال مدرن چنین مشکلی را برطرف کرده است.

  1. امکان اتصال به ابزارهای دیگر

یک ویدیو وال را با یک بیلبورد تبلیغاتی بسیار معمولی، تابلو تبلیغاتی و یا بروشور تبلیغاتی مقایسه کنید، به چه نتیجه‌ ای می‌ رسید؟ ابزارهای تبلیغاتی در گذشته بسیار محدود بودند و معمولاً وقتی از یک تابلو تبلیغاتی استفاده می‌ شد، این تابلو تنها محدود به یک مکان کوچکی بود، اما ویدئو وال یک ویژگی خاص دارد و آن هم این است که می‌ توان آن را با استفاده از تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر و گوشی‌ های مختلف کنترل کرد، محتواهای پخش شده در آن را تغییر داد و محتواهای مفیدتر را جایگزین کرد.

این ویژگی از کاربرد ویدئو وال در مانیتورینگ و مراکز کنترل می‌ باشد و چنین امکانی را به وجود آورده است تا محتواهای تبلیغاتی را در کوتاه‌ ترین زمان ممکن تغییر داده و در سطح وسیعی به کار بگیریم. در واقع یکی از مهم‌ ترین کاربردهای ویدئو وال استفاده گسترده و وسیع از آن می‌ باشد که با اتصال به برخی از دستگاه‌ های پخش از جمله لپ‌ تاپ به آسانی می‌ توان منطقه وسیعی را پوشش داد.

کاربرد ویدئو وال

کاربرد ویدئو وال

  1. کنترل شبانه روزی

برخی از ابزارهای تبلیغاتی که پیش تر در مانیتورینگ مورد استفاده قرار می‌ گرفتند، پس از مدتی دچار افزایش گرما در قسمت‌ های داخلی می‌ شدند، به همین دلیل باید استفاده از آن ها متوقف می‌ شد، اما ویدئو وال چنین مشکلی را برطرف کرده است، یعنی علاوه بر آن که به فن داخلی مجهز است، ساختار مستحکم آن موجب می‌ شود در مانیتورینگ به صورت ۲۴ ساعته بتوانیم از آن استفاده کنیم.

  1. تبدیل حالت آفلاین به آنلاین

ویدیو وال مانند تلویزیون شهری قابلیت تبدیل شدن از حالت آفلاین به آنلاین را دارد، در این حالت در یک مرکز کنترل یا مانیتورینگ به اسانی می‌ توان در مواقع لزوم از این ویژگی خاص بهره‌ مند شد. از طرفی می‌ دانیم که یکی از اهداف استفاده از ویدئو وال در مانیتورینگ کنترل کردن محدوده‌ ای می‌ باشد که ویدئو وال آن را پوشش داده است، حال اگر این ویدیو وال بتواند به صورت آنلاین تصاویر دریافت شده را در اختیار اپراتور قرار دهد، قطعاً کنترل کردن آن و اقدامات به موقع را نیز برای اپراتور رقم می‌ زند.

این کاربرد جالب توجه ویدئو وال را شاید با جرات بتوان از بهترین کاربرد ویدئو وال و قابلیت‌ های  ذکر کرد که موجب سرعت بخشیدن به کلیه امور مانند کنترل امنیت و نظارت شهری شده است، از طرفی چون ویدئو وال قابلیت چیدمان ماتریسی یعنی چیدمان افقی و عمودی تصاویر را دارد، به این ترتیب می‌ توان آن ها را به گونه‌ ای تنظیم کرد که از زوایای مختلفی منطقه مدنظر ما را پوشش دهند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله کاربرد ویدئو وال در مانیتورینگ را بررسی کردیم. در واقع ویدئو وال در یک مانیتورینگ می‌ تواند کاربردهای وسیع و گسترده‌ ای داشته باشد که از آن جمله کنترل کردن بخش وسیعی با بهره‌ گیری از تکنولوژی‌ های روز است. در سایت ای اس آی می‌ توانید با دیگر کاربردهای ویدئو وال در مانیتورینگ، نحوه نصب و راه‌ اندازی آن، نحوه نصب و راه‌ اندازی تلویزیون شهری، خرید تلویزیون شهری، امکان استفاده از ویدئو وال یا تلویزیون شهری در مکان‌ های مختلف و شهرهای مختلف مانند استفاده از تلویزیون شهری در شیراز و غیره بیش تر آشنا شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *